sâmbătă, 14 martie 2009

OAMENI MINUNATI

Am vorbit cu Laura pentru prima dată de la operaţie. Cu o voce slăbită mi-a povestit încet, aproape în şoaptă, ce oameni extraordinari sunt acolo, ... cum d-na doctor Anca Vişan a ajutat-o să mănânce, să se dea jos din pat, să se îngrijească, ... cum dl. doctor Sergiu Stoica vine în vizită mereu zâmbind, o sfătuieşte ce să facă şi o ia la plimbare. Mi-a spus că merge singură şi am simţit-o mândră de asta. A ţinut să-mi sublinieze că „domnul doctor e un OM de milioane”. A fost emoţionant să o aud şi să aflu toate acestea chiar de la ea.

Azi a mâncat bine, a făcut un pic de mişcare, fără să-i mai fie rău. Şi nu sunt nici trei zile pline de când a fost operată, timp de aproape 20 de ore. E o MINUNE!

"Laura a făcut primii paşi după operaţie, Adevărul, 14 martie 2009, Mihaela Dincă

La mai puţin de două zile după operaţia de neurinom acustic, Laura Irimia a reuşit să se ridice din pat şi să facă primii paşi.

Ajutată de medicii care au supravegheat-o permanent, atât pe par­cursul intervenţiei-maraton care a durat aproape 20 de ore, cât şi după operaţie, Laura învaţă să-şi ţină din nou echilibrul.

Tânăra de 32 de ani a ieşit fără sechele postoperatorii din intervenţia prin care i-a fost extirpată tumoarea cerebrală de mărimea unui kiwi, cu toate că şansele unui asemenea scenariu erau minime.

Evoluţie surprinzător de bună

„Astăzi mă simt mai bine”, ne-a spus Laura Irimia ieri. Singurele lucruri care o mai supără pe tânăra mămică sunt un disconfort în zona operaţiei şi o durere greu de suportat de picioare. Medicii i-au spus Laurei că aceste simptome postoperatorii sunt normale.

„Totul decurge surprinzător de bine”, ne-au spus asistentele care o supraveghează 24 de ore din 24. Şi medicul anestezist care a participat la operaţie crede că nu vor apărea complicaţii. În următoarele zile, pacienta va trebui să înceapă să se plimbe ajutată mai puţin de însoţitor şi să se reobişnuiască cu zgomotul de afară.

„Dacă totul va decurge bine, Laura va pleca acasă undeva la mijlocul săptămânii viitoare”, afirmă anestezistul Anca Vişan. Singura îngrijorare a doctorilor se leagă de faptul că Laura ar trebui să bea mai multe lichide.

Cei trei medici cu mâini de aur, de la Spitalul Euroclinic, care au operat-o pe Laura Irimia au realizat un adevărat miracol. Intervenţia a fost una record din punctul de vedere al duratei, dar şi al dificultăţii.

Laura este o tânără mămică din Botoşani care a aflat de tumoarea cerebrală care îi ameninţa viaţa în decembrie. În ultimele săptămâni, în timp ce se pregătea de operaţie, ea a acceptat să ne scrie zilnic un jurnal al suferinţei.

Din cele 23 de episoade ale „Jurnalului Laurei” am aflat că Denis (7 ani) şi Karina (12 ani), cei doi copii ai ei, i-au dat în fiecare zi puterea să meargă mai departe."

2 comentarii:

andreea molocea spunea...

draga mea, poate fi vizitata? eu sunt din bucuresti. cand s-ar simti mai bine mi-ar placea sa ii pot aduce niste flori si sa o felicit. mi-au dat lacrimile sa aud ca este bine, ca se poate si in Romania!

Anca Marţincu (Grădinaru) spunea...

Draga Andreea, sigur ca poate fi vizitata. A primit vizite chiar din prima zi dupa operatie. Acum e mai bine si e posibil sa fie externata chiar in cursul saptamanii viitoare.

A fost greu, iar medicii merita TOATE FELICITARILE!

MULTUMESC ca ai fost alaturi de ea in toata perioada asta!