marți, 3 martie 2009

... impotriva oamenilor

În perioada în care am cerut Ajutor pentru Laura, am aflat de foarte mulţi oameni bolnavi. De unii doar am auzit, pe alţii i-am întâlnit. În ziua în care a fost publicat articolul cu titlul Ajutor guvernamental pentru o mamă în pericol de moarte, o doamnă m-a contactat, m-a căutat şi m-a rugat să-i spun cum am reuşit să obţinem acest ajutor guvernamental.

Discuţia cu aceasta m-a înmărmurit. Plângând încontinuu, mi-a spus că soţul său, Grădinaru Cătălin, este bolnav de 7 ani de ciroză, are nevoie de un transplant hepatic, are toate documentele medicale şi ... cu toate acestea, nu reuşeşte să obţină acordul Ministerului Sănătăţii pentru finanţarea transplantului în străinătate. I-am explicat întreaga poveste a Laurei şi m-a crezut pe cuvânt.

Am vorbit mult şi am încercat să înţeleg durerea acestei familii, care se luptă de-atâta vreme cu boala. ... am avut senzaţia omului care se înneacă ... M-am gândit şi la fetiţa lor de 12 ani. Cât de tristă trebuie să fie bucuria pentru acest copil!

Doamna Mihaela Grădinaru m-a uimit cât de bine cunoaşte legislaţia şi procedurile în această problemă medicală. Ce m-a uimit şi mai mult a fost felul în care Ministerul Sănătăţii i-a răspuns soţului acesteia. Potrivit actului normativ care reglementează trimiterea la tratament în străinătate, răspunsul în urma înregistrării unui asemenea dosar ar trebui să fie o decizie a comisiei ministerului, care să conţină semnăturile membrilor, miniştri şi directori.

Art. 5 alin. 1 din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 50/2004: „Decizia trimiterii pentru tratament medical în străinătate este adoptată după examinarea documentaţiei medicale a bolnavului de către o comisie a Ministerului Sănătăţii, formată din ministrul sănătăţii, ministrul secretar de stat pe probleme de asistenţă medicală, directorul general al Direcţiei generale asistenţă medicală şi directorul Direcţiei relaţii cu Parlamentul, legislaţie şi contencios.”

Dar domnul Grădinaru Cătălin a primit nişte adrese ca răspuns, şi nu o decizie a comisiei respective, aşa cum era normal. De ce oare?!! ... în ce ţară trăim ?!!

... soţia domnului are dreptate: „Legile ar trebui să fie făcute pentru oameni, nu împotriva lor. Am ajuns să cred că ne luptăm cu morile de vânt. Gândiţi-vă că este un singur medic în ţară care face aceste transplanturi şi sunt sute de oameni care au nevoie de operaţie la fel de mult.” - Condamnat la suferinţă pentru un cuvânt greşit, Tudor CHIRIAC, Monitorul de Botoşani, 03 februarie 2009

RO69BRDE070SV20432750700 pentru lei
RO61BRDE070SV20432910700 pentru euro
titular Mihaela Gabriela Grădinaru


P.S. Nu sunt rudă cu aceşti oameni. Coincidenţa numelor noastre e pur întâmplătoare şi poate ... una aducătoare de noroc.

Niciun comentariu: