miercuri, 8 aprilie 2009

Ce dam mai departe?!

Cred că fiecare dintre noi a primit mesaje pe mail sau messenger, care începeau astfel ... "Nu il sterge! Te rog frumos citeste-l mai intai! Numele meu este ..., am ... ani si sufar de o forma rara de ... Singura mea şansă este ... un copy-paste la toata lista nu ia decat 30 de secunde, da-l mai departe daca ai suflet bun." Nu am dat curs niciunuia, niciodată. Pur şi simplu! ... din ignoranţă, comoditate, suflet rău sau cum doriţi. Am primit câteva şi în perioada în care încercam să o ajut pe Laura. Atunci, în graba acelor zile, am avut un moment de remuşcare, pentru că ... m-am gândit ... niciodată nu poţi să ştii ce dramă se află în spatele unui asemenea anunţ.

Însă, acum, după toată povestea (cu Laura), reacţia mea la primirea unor asemenea mesaje e sinonimă cu revolta. În urma unor anunţuri, pe care le-am reţinut ca fiind aproape similare, mi-am luat un răgaz şi am căutat pe net numele persoanelor care cereau ajutor. Am căutat o mediatizare a problemelor, un articol de presă, o încercare de campanie, un document medical, un cont bancar, un număr de telefon sau o persoană de contact, ceva ... Dar nimic! Ni-mic!!! Când eşti atât de disperat cum se clamează în aceste mesaje, te expui cu totul şi îţi asumi riscurile, problema ...

Mesajele de genul "Nu il sterge ... da-l mai departe daca ai suflet bun" nu sunt decât nişte mizerii. E atât de uşor să distingi ce trebuie dat mai departe şi ce nu! Dacă vrei să ajuţi, informează-te! Dacă nu, nu lungi lista şarlatanilor! ... pentru că, dincolo de intenţia celor de la care a plecat ideea răspândirii, în acest fel, a acestor mesaje, a le da mai departe nu înseamnă decât a pune piedică oamenilor care au realmente nevoie de ajutor ...

Niciun comentariu: